Skip to content

Hållbarhet som vinner kunder och affärer

Tid: 09.00-12.00 Plats: Digitalt

Hållbarhet är inte bara en utmaning – det är en möjlighet att stärka ert företags konkur­rens­kraft och vinna nya affärer. Men för många små och medelstora företag är det svårt att veta var man ska börja. Eller att veta om eller hur man gör rätt. Under denna teknikworkshop får du praktiska svar, konkreta verktyg, tips och checklistor som hjälper er att ta kontroll över hållbar­hets­frå­gorna och skapa värde för både kunder och verksamhet.

Vad får du med dig?

  • Praktiska verktyg för hållbarhet i affären: Lär dig integrera hållbarhet i affärsstrategin och skapa värde som möter kundkrav.
  • Grunderna i klimatberäkningar: Du får en introduktion till klimatberäkningar och en förståelse för hur data och resultat kan användas för att stärka relationerna med dina kunder.
  • Trovärdig klimatkommunikation: Få tips och exempel på hur ni kan kommunicera ert hållbarhetsarbete för att bygga förtroende och stärka varumärket.
     

Varför ska du delta?

Terje Andersson, projektledare vid RISE och coach i Produktionslyftet, leder teknikworkshoppen där du får med dig praktiska tips, checklistor och insikter som gör att ni står bättre rustade att möta kundkrav, vinna affärer och stärka er position som leverantör. Denna teknikworkshop baseras bl a på PRODUKTION2030-projektet SCARCE II.

För vem?

Den här teknikworks­hoppen riktar sig till små och medelstora företag som ser kommande utmaningar inom hållbarhet och önskar veta mer om var man ska börja samt som leder till ökad konkur­rens­kraft och vinna nya affärer.

Praktisk information och anmälan

Workshoppen hålls digitalt på Zoom och är helt gratis. Länken skickas ut inför workshoppen till anmälda.

Anmäl dig här 

Teknikworkshop ♥ Produktion2030

Teknikworks­hoppar (TWS) ger möjlighet för främst indust­riella små och medelstora företag (SMF) att ta del av och nyttja resultat från forsk­nings­projekt inom Produktion2030. Forskare från projekt och företag med specifikt intresse för projekt­om­rådet möts. Innehållet är en kombination av kunskaps­till­försel från projektet, dialog och grupp­dis­kus­sioner utifrån företagens egna fråge­ställ­ningar, funderingar och utmaningar som de står inför och förberett inför dagen. De ger också möjlighet för forskarna att få indata till sin forskning och idéer till nya forsk­nings­projekt utifrån företagens behov.

Kontakta Johannes Dahlström för mer information

Foto av Johannes Dahlström

← Till startsidan